26 Şubat 2010 Cuma

kein Deutsche :(

Geldiğimden beri, bu yıl Berlin'de Almanca öğrenebilmek birincil hedeflerimden biri elbette, ama çok da ilerlediğim söylenemez. Tabelalar, altyazılar ve kitap isimleri konusunda aşama kaydettim ama yine de birisi karşıma geçip Almanca konuşmaya başlayınca hemen korkaklaşıyorum ve kaşlarımı indire indire kein Deutsche demek zorunda kalıyorum..
Son iki seferdir çok sevimli insanlarla konuşamadığım için kendime sinir oldum. İlkinde ufak bir kız şeker şeker bir şeyler söyledi. Ben anlamıyorum deyince, birden İngilizcesini hatırlayıp, bileğini gösterdi, "time!" dedi :) Saat kaç ne demek biliyor olmalıyım aslında ama sanırım ufaklık bana eve geç kaldığını filan anlatıyordu..
Bugün de markette hostes üniformalı genç bir kadın yanıma gelip hoş bir yüz ifadesiyle bir şeyler anlatmaya başladı. Bende yine aynı replik.. Meğerse parfümünüz çok güzel diyormuş! (Aslında havaalanından alabilirmiş tabii ama her parfüm de her tene uymazmış, vs. vs..)
Yani, bir anlamda lakonik Berlin halkı karşımda dile geliyor! Ama şimdilik diyalog nanay! :)

1 yorum: