17 Şubat 2010 Çarşamba

Berlinale 2

Şimdiye kadar başta koyduğum hedefi tutturdum sayılır. Cuma'dan beri her gün bir film izledim, yani toplamda beş. İlk dördü yarışma (Wettbewerb) filmiydi ve hepsi de belli bir standardın üstünde güzel filmlerdi.
Romen yönetmen Florin Şerban'ın bir ıslahevinde geçen filmi If I Want To Whistle, I Whistle ve Allen Ginsberg'in yazın serüveniyle ilgili biyografik film Howl oldukça güzeldi. Beni bile upuzun şiiri okumaya sevk ettiğine göre cidden başarılı olduğunu itiraf etmem lazım. Sevimli olmakla birlikte Greenberg biraz fazla Woody Allen taklidi gibiydi, yeni bir şey söylemiyordu sanki.. Müzikleri ve görselliği gerçekten epey etkileci olan The Man who sold the World hikâye anlatımı açısından biraz zorlayıcıydı. Sonunu zor getirdim gibi..
En çok Thomas Vinterberg'in filmi Submarino'yu beğendim. Epey arıza hayatlarla ilgiliydi ama ajitasyon yapmadan derdini anlatmayı becermişti. Başroldeki Jakob Cedergren adlı şahane gence de dikkatleri çekmek isterim! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder