13 Şubat 2010 Cumartesi

Heiße Zitrone

Soğuk memleketin sıcak içecekleri meşhur tabii. Alkollü alkolsüz çeşit çeşit insanın içini ısıtacak seçenek var. Biraz sağlık, vitamin filan dereseniz "sıcak limon" içmenizi öneriyorlar.
Dün Lucas elinde bir file limonla eve gelip mutfağın altını üstünü getirince öğrendim. Meğerse limon sıkacağı arıyormuş, zira acilen vitamin alması lazımmış (!) Biraz şaşkın bakınca ev usulü grip ilacının nasıl yapıldığını anlattı -- bu kadar basit bir şey yapmak kategorisine girerse tabii.
Üç limonu sıkıyorsunuz, üstüne sıcak su döküyorsunuz (60° gibi) -- su kesinlikle kaynar olmayacak ki limonun içindeki vitaminler ölmesin. Sonra da keyfinize göre bal ya da şekerle tatlandırmak mümkün.
Kaynar kaynar olmayan sıcak içeceklerden hiç haz etmediğim için pek bana göre değil, ama paşa çayı sevenler afiyetle içebilir. (Chéf Deniz'e selam! :)

2 yorum:

  1. sayın nazan, bilir misiniz ki paşa çayı ve ben ayrılmaz bir ikiliyiz?

    sevgiler,

    chéf deniz

    YanıtlaSil
  2. çok iyi anlıyorum sayın chéf, herhalde bana bu satırları yazdıran da bu mutlu berberlikten yayılan bzzz'lar olmalı!

    YanıtlaSil