18 Şubat 2010 Perşembe

Antisemitizm?

Dün başıma epey trajikomik bir şey geldi. Rıfat Bali’nin Türkiye’de antisemitizm hakkındaki konuşmasını dinlemek üzere Zentrum für Antisemitismusforschung’a (Antisemitizm Araştırmaları Merkezi) gitmek için adrese, nasıl gideceğime filan bvg’den bakıp evden çıktım.
Merkezin olduğu meydana gelince biraz afalladım, sıra sıra gökdelenvari binalar vardı ve hiçbiri de benim aradığım yer gibi görünmüyordu. Adreste kapı numarası 7 olduğu için her şeye rağmen o binada şansımı denemeye karar verdim. Kapıya gelince koskocaman Deutsche Telekom yazısını görünce, bari birine sorayım dedim. Sorduğum ilk kişi gayet kendinden emin bir şekilde merkezin otobüsle bir durak ötede, hemen durağın arkasında olduğunu söyledi. Sözünü dinleyip M45’e bindim ve bir sonraki durakta inince gözlerime inanamadım. Karşımdaki binada dev harflerle şu yazıyordu: Scientology Kirche!
Anlam veremiyorum, antisemitizm deyince Scientology gibi acayip bir şey nasıl gelir insanların aklına?

3 yorum:

  1. Verdrängung, deniyor bu femonene!

    YanıtlaSil
  2. Femonen yazmisim resmen =D. All i meant was "Phänomen". Much easier to type! :)

    YanıtlaSil
  3. ha-ha ben almanca kelimeyi çözmeye çalıştığım için fark etmemişim bile :)

    YanıtlaSil