24 Ekim 2009 Cumartesi

zur Zeit

Hayatımda ilk Almanca dersimi bu hafta gördüğüm için belki birçok insanın çoktan malûmu olan şeylere şaşırıyorum. Mesela dünkü derste öğretmen geniş zamanda fiil çekimini öğrettikten sonra Almancada şimdiki zaman olmadığını söyledi. Yani okurum demekle okuyorum demek arasında fark yokmuş. Buna bir yere kadar alışmak mümkün herhalde.
Ama daha şaşırtıcı olanı, gelecek zaman da yokmuş! Yani alışkın olduğumuz üç zaman kipini tek bir taneye sığdırmışlar. Dil düşüncemizi ve hayatımızı belirliyorsa (tersi de doğru ama şimdi bu tartışmaya girmeye gerek yok) acaba bu ne demektir?
Belki gelecekten fazla söz etmek istemiyorlar, belki yarının kaçınılmaz olarak bugünle ilgili olduğunu düşünüyorlar, belki gelecek net bir zaman kipinde kurgulanmak için fazla muğlak... Ama epey büyük bir şu anları var, o kesin!

4 yorum:

  1. dil öğrenmek insanın algısını -ya da bakışını- değiştiriyor, o kesin.. bir de başka dilleri öğrendikçe sanki türkçe daha da güzelleşiyor :P

    akrabası olan danca için de geçerli mi acaba bu dediklerin merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
  2. yahu, ben almanacayı bilmiyorum diyorum sen bana danca diyorsun! :)

    YanıtlaSil
  3. gelecek zaman olmaz olur mu ayol, öyle dil mi olur, siz daha o sayfaya gelmemişsiniz nazancım:))

    YanıtlaSil
  4. yaa, ama örtmenim öyle dedi! :)

    YanıtlaSil