21 Ekim 2009 Çarşamba

Odeon

Herhalde aradığım evin özelliklerini sıralasam bu kadar denk getirmek mümkün olmazdı. "Evime 2 dk. yürüme mesafesinde, filmleri orijinal dilinde gösteren, perdesi Emek kadar kocaman, kırmızı kadife koltuklu bir sinema olsun," gibi bir dilek tutmayı tahayyül edemezdim.
İnanılır şey değil ama, Odeon savaştan sonra işgal dolayısıyla şehirde bulunan Amerikan askerleri için açılmış! O yüzden de programdaki çoğu bağımsız filmin yanısıra hâlâ eski Amerikan klasiklerini, tabii hep orijinal dilinde gösteriyorlar.
Dün bu yıllanmış ama katiyen eskimemiş salonda film izleme şerefine ben de nail oldum. Uzun müddet sinemada sadece ben varım diye heyecana kapıldım ama son anda dört beş kişi daha geldi. Yine de salon o kadar ferah ki "önüm arkam sağım solum" diye düşününce epey yalnızdım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder