6 Ekim 2009 Salı

Überpünktlich



Almanya'da doğmuş büyümüş bir arkadaşla zamanında dakiklik üzerine konuşmuştuk. Demişti ki Almanya'da bir dakik (pünktlich) insanlar vardır, bunlar her zaman her yere zamanında giderler; bir de randevularından on beş dakika önce hazır bulunanlar vardır ki bunlara überpünktlich deriz.
Şimdilik hissiyatım ikincinin epey geçerli olduğu. Ekim'deki yolculuğun biletinin Temmuz'dan alınması, banka hesabının iki ay önceden açılıp maaş işlerinin ayarlanması, ofisimin kapıdaki isme kadar hazır edilip anahtarların ilk anda elime tutuşturulması, vs. vs.
Bu insanlar gerçekten de her şeyi önceden rayına oturtmayı, karşı tarafı bekletmemeyi iyi biliyorlar galiba... Yanlış anlaşılmasın hiçbir şikayetim yok, sadece inanamıyorum, too good to be true!

3 yorum:

  1. ama caaaanım, olması gereken zaten bu! :) bizim buralarda da anca bol konuşma sıfır iş... püff

    YanıtlaSil
  2. dedim zaten şekerim, hiiiç bi şikayetim yok! :)

    YanıtlaSil
  3. protestan ahlakının memleketi almanya, gerçekten buradakiler için inanması zor ve hayret verici:)) yaaa ben de burada hayatı kolaylaştırıcı bir ahlak istiyorum:))

    YanıtlaSil