18 Ekim 2009 Pazar

Polizei

Semtin itfaiyesi bizim sokakta olduğu için bol bol siren sesi duymaya alıştım. Yalnız ilginçtir, burada olduğum iki hafta süresince neredeyse hiç polis görmedim. İlk olarak dün gerçek anlamda bir asayiş vakasına rast geldim.
Berlin'li iki arkadaşla önce bir sergi açılışına gittik, sonra da beni duvar yıkılmadan önce büyük kısmı Doğu'da kalan ama şu aralar şehrin chic yerlerinden birine dönüşen Mitte'de yemeğe davet ettiler. Gittiğimiz yer epey sakin, nezih görünümlü, arkadaşların deyimiyle spiesich (anlatması zor, vasat, kitsch arası bir şey demekmiş) bir mekândı. Belki de böyle bir olay çıkması için biçilmiş kaftandı.
Uzun bir bekleyişten sonra gelen yemeklerimizi bitirmiş, şaraplarımızı içmiş, artık kalkmaya hazırlanırken epey sarhoş ve pejmürde görünen bir çift girdi içeri. Ortamda biraz sırıttılar ama bir taşkınlık filan söz konusu değildi. Neticede garson bunlara servis yapmak istemedi ve bir münakaşa başladı. Adam biraz dayılanır gibi olunca da derhal polis çağırıldı!
Abartmıyorum, sadece 3 dk. içinde iki zararsız sarhoş için üç polis arabası ve kimisi sivil tam 9 polis geldi! Özel müesseselerin istemediklerine servis yapmama hürriyeti varmış, burası özgür bir ülke!
Arkadaşlar "Berlin'e hoşgeldin," dediler...

6 yorum:

  1. insanı düşündürecek ne çok şey var değil mi? kim demişti? "sahip olamayacaklarınızı görmek istemiyorsanız başınızı kaldırmayın." insanın yerlerde görebilecekleri de ilginç..

    YanıtlaSil
  2. o senin düşünceliliğin canım, yoksa millet yürüyüp geçiyor merak etme...

    YanıtlaSil
  3. Liberal kapitalizmin bi de boyle bi yuzu var iste. Tipsizlikten on yil hapis bile verir bu herifler...

    YanıtlaSil
  4. kokanlara versinler hapis :)

    YanıtlaSil
  5. burnunu seven insan! :P

    YanıtlaSil
  6. başka türlü kokanlara diyeceğimiz yok! ama bana hep sokaklarda kokanlar denk geliyor yahu! :P

    YanıtlaSil