13 Mayıs 2010 Perşembe

Himmelfahrt

Kirsten'in hafif çatlak köpeği Cupcake Pazartesi ofisimizde mide fesadı geçirip, duyduğum kadarıyla ortalığı batırdığı için Salı günü işi kırmış, Perşembe giderim diye düşünmüştüm. Meğerse bugün de resmi tatilmiş: Himmelfahrt. Türkçesinin pek bilimkurgu çağrışımları olsa da ("göğe seyahat") tahmin edebileceğiniz gibi mesele gayet dini..
Zaten geldiğimden beri müteaddid kereler fark ettiğim üzere Almanya'da laiklik dedikleri enikonu Hıristiyan bir kimlik. Bütün bayram seyran günlerinin (arifesi ve ertesi de dahil) resmi tatil olması bir yana, kilise bu günlerde tüm esnafın kepenk kapatmasını şart koşuyor. Yani isteyen istediği gibi yaşasın dinini dinsizliğini elbette ama, sanki iki bin yıl sonra abinin arkasından su mu dökücek bizim fırıncı? Niye ben ekmeksiz kalıyorum anlamadım ki!

2 yorum:

  1. Simdi, bu Himmelfahrt, yani Christi Himmelfahrt, "bildigimiz" Hampartsum. Hatirliyorum da, biz Ermeni ilkokullarina mensup ögrenciler o zamanlar, tipki Alman (ve Avusturyali ve diger Orta Avrupali) cocuklar gibi, egitimden ögretimden (seve seve! :) mahrum kalirdik.

    Tabii ki, Christi Himmelfahrt da, aynen Pazar günleri oldugu gibi, dini bir tatil, ama o gün calismak zorunda olmadigim icin yine de memnunum ben... Aynen o gün tezgahin arkasinda durmak zorunda kalmayan firinci calisani gibi... Yalniz, bunun "sorumlusu" kilise degil, Orta Avrupa'da en az kilise kadar sözünü gecirebilen sendikalar. Firin sahibi belki memnun degildir bu durumdan, olabilir, ama ona kalirsa benim ve onun calisaninin günde belki de 10 saat calismamiz gerekiyor, ya da "Cumartesi Pazar da neymis", filan...

    Sen de, canim, ekmek bulamiyorsan o günü pasta yiyeceksin :), cünkü pastaneler, restoranlar hepsi acik... (Orada calisanlarin günahi ne, diyebiliriz - ama yine sendikalara borclu olarak o günü cift maas aliyorlar filan falan...)

    Fazla "ciddi" bi comment olsun istemedim, ama... :)

    YanıtlaSil
  2. ogrendik bilgilendik efenim, cok mersi!

    YanıtlaSil