16 Aralık 2009 Çarşamba

Kiez

Birçok şehirde böyle bir eğilim vardır elbette ama şimdilik gözlemlediğim ve dinlediğim kadarıyla tipik Berliner, mahallesine pek düşkün, yemekten spora, alışverişten dansa tüm aktivitelerini kendi çöplüğünde, yani Berlin dışında biraz argo kaçan tabirle kiezinde yapmayı seven biri.
Sanırım çoğu insan zaman içinde favori kafelerini, barlarını, yürüyüş güzergâhlarını, vs. belirliyor. Kiezin dışındaki aktivitelere icabeten "seyahat etmesi" gerekiyorsa da epey kayda değer bir vaat bulunması gerekiyor.
Günlerce tek bir toplu taşıma aracına binmeden Kadıköy-Moda-Caddebostan hattında ileri geri takılan benim gibi biri için son derece meşru ve anlaşılır bir tutum. Zaten Schöneberg'deki hayatım da böyle bir rutine doğru ilerliyor...

1 yorum:

  1. Bizim Kiez de Pankow oldu, Providence'ta koy hayatina amma alismisim, iki adim disari cikmak icin kirk saat dusunuyorum!

    YanıtlaSil