1 Ocak 2010 Cuma

Das Silvester und Feuerwerke

Haftabaşından beri anladım ki Berlin'de, ya da belki genel olarak Almanya'da, yeniyıl (Silvester) kutlaması çeşit çeşit irili ufaklı havai fişeklerin durmamacasına patlatılması demek. Hevesine 31 Aralık gecesine kadar sahip olamayan mahalleli zaten günlerdir, gece gündüz bum bum, fişekleri ve ödümü patlatıyordu. Ama tabii ki dün geceki çatışmalarla kıyaslanmaz...
Her köşe başında onlarca insan, her birinde yüzlerce fişek, durmadan ateşliyorlar. Saat 12'yi geçtiği vakit şehirdeki gümbür gümbür bomba sesleri ve gökyüzünün yeşilli kırmızılı renkleri bana 91'den kalma tatsız cnn görüntülerini hatırlattı. Hele sabaha karşı birilerinin öylesine yoldan geçenlere karşı taarruza geçtiğini görünce, sesine bile tahammül edemediğim bu olaydan iyice soğudum...

(Geçen yıl kaydedilmiş şu video bir fikir veriyor... http://www.youtube.com/watch?v=tVVwV191g0E)

2 yorum:

  1. Arabada giderken oyle demiyodun ama... Seni seni...

    YanıtlaSil
  2. ya ben eve nasıl gittim biliyo musun, sabah 5e doğru 3 buçuk ata ata... :)

    YanıtlaSil